Köszönöm szépen a hozzászólást, örülök hogy nem vagyok egyedül ezzel a hozzáállással :)
A te pontjaiddal teljesen egyet értek, igazából mondhatni ugyan ezt csinálom - csak te le tudtad írni három pontban :D
Tetszett a bejegyzésed, és azt kell mondjam valóban hasonlítunk :) A valóságban nem, de írás szintjén tényleg rokonlelkek vagyunk. Örülök, amikor hozzám hasonlókra találok. Köszönöm a feliratkozást! :) Viszonoztam !
Köszönöm szépen! :) Külön öröm, hogy valaki olyantól kapom a díjat, aki hasonló témában ír, mint én. Jó volt olvasni a válaszaidat, több hasonlóságot is találtam közöttünk. :) Tetszenek a kérdések is! ;)
Nekem ez vált be:
- ha jó történik velem, azt élvezem, és igyekszem meghosszabbítani,
- ha rossz történik velem, átgondolom, tudok-e változtatni és aszerint cselekszem:
-- ha tudok változtatni, megváltoztatom a helyzetet, hogy a rosszból jó legyen,
-- ha nem tudok változtatni, kilépek a helyzetből és elfelejtem.
Ez ilyen egyszerű! És így nem kell 2 rossz közül választani: negatív érzelmek és bennem maradó érzelmek közül, mert így egyik sem jön létre bennem.
A motivációs cikkedben viszont mindennel egyetértek: themomentsoflife.blog.hu/2016/02/03/7_tipp_hogy_hogyan_motivald_magad
Egyetem és egyetem között tényleg van különbség. Ez igaz. Módosítanám hogy ezen kívü szak és szak között is hatalmas különbségek vannak.
Azért általánosan fogalmaztam, mert nem arra akarom kihegyezni, hogy én bölcsész karon mit tapasztaltam, illetve a tapasztalataimból is a hasznosra igyekeztem rávlágítani.
Vannak hibák. Mindehol vannak hibák. Az oktatásban, a munka világában, mindenhol, és fontos észre vegyük ezeket.
De még fontosabbnak tartom, hogy a jó dolgokat is meglássuk, momentán azt, hogy az egyetem igenis tud adni értékes dolgokat is. Olyan tapasztalatot, amit más nem.
És persze az is igaz, hogy nem mindenkinek való ez az élet, de mivel papír kell...
Azt hiszem valahol minden kommenteővel egyet tudok érteni, és köszönöm hogy véleményeztétek :)
sok elmélet, de az is csak a klasszik régi
használhatatlan tudás, technológia 10-20 évre lemaradva. 10-20 éves segédeszközök.
dos-os C-t tanítgatnak meg fájl kezelést Közben meg más már a Facebookot írkálta 10 évvel ezelőtt.
Begyepesedett tanárok...60-70-80éves nyuggerek akik már oktatni se tudnak.(akik lehet hogy 30-40 évvel ezelőtt a szakma csúcsa voltak de a technológia kurva gyorsan változik)
Nekem óriási csalódás volt a villamosmérnöki..pedig hogy istenítették azt a fősulit.
Hát kurva gyenge.
Kollégiumra esélyem se volt...napi 2x2 órát utazhattam mert szüleim nem tudtak csalni a közel minimálbéres fizetéseikkel...nem úgy a gazdag vállalkozók porontyai.
(volt olyan akinek saját lakása volt vidéken..nem volt fizetése, de a koliba felvették és saját kocsival parkolt(nem lada) a koli előtt.
az a vicces hogy hallom vissza az újonnan ott végzetteket...hát semmi nem változott..
vicc
Szerintem elegge sablonos az itt felsorolt lista. Egyetem es egyetem kozott ma oriasiak a kulonbsegek!!! Vannak jo szakmakat ado egyetemek, ahol adnak a dolgokra(pl. karrierepitesi tanacsokat stb stb), meg vannak diplomagyar-melegedok, akik penzert funek-fanak diplomakat osztogatnak. Persze erre van igeny, mert most divat Magyarorszagon(az angolszasz vilagban nem!!)diplomasokat alkalmazni mindenhol igy kell a papir. Orbanek jol csinaltak,hogy elkezdtek szukitenia helyek szamat. Akinek nem tetszik el lehet menni kulfoldre is tanulni(meg jobban is jarnak vele).
Sajnos 1990 ota iparosodott az oktatas ed a szinvonal a beke s.gge alatt van.
1, Jo lenne ha mar a kozepiskola is az onallobb eletre tanitana.
2, Az egyetemnek semmi koze sincs igazan a munka vilagahoz(parcszakot leszamitva)
3, Egyes szakok semmire nem jok csak handabandazasra
4, Egy rakat amerikai milliomos otthagyta az egyetemet,ahol tanult rs igy lett milliomossa!!
@Csibefogó: Egyetértek. A koleszos dolgot leszámítva szerintem az összes többi olyan, ami egyszerűen a felnőtt léttel jár, és amit nagyjából mindenki megtanul, az is, aki középiskola után lép ki az életbe, kezd el dolgozni, családot alapítani, ügyintézni, szóval felnőttként élni. Az egyetem inkább olyan dolgokra tanítson, ami a színvonalas, korszerű tudással függnek össze, na és ebben azért vannak hiányosságok Magyarországon. Nem mondom, hogy semmit nem tanultam ezekben az intézményekben, van, amelyikben többet, vannak, amelyekben kevesebbet, de az összbenyomásom három diploma után az, hogy azért itt összességében komoly bajok vannak. Azóta pedig látom is, hogy a magyar felsőoktatási intézményekből kikerültek jóval alacsonyabb szintű tudással és "soft skillekkel" rendelkeznek, mint a külföldiekből (magyarok és nem-magyarok egyaránt).
Árnyaljuk a képet és legyünk igazságosak.
Két diplomán túl azt mondom, hogy az egyetem max. a diákok 40%-ának való, viszont vannak olyan ágak, ahol vitathatatlan a létjogosultsága (orvosi és jogi pálya), minden más elég véleményes. Nekem ne mondja senki, hogy egy info főiskolán valamit is adnak a gyereknek, amikor ő már a tízévesen is kocka volt (azaz a diákok 90%-ának). Volt elsőben egy olyan tanárunk, aki Neumann Jánosról és kettes számrendszerről papolt egy féléven át, a haszna pedig az volt, hogy azóta tudok például írásban is gyököt vonni – ó milyen hasznos tudás. Ennek a lónak a másik fele, hogy az első állásinterjúmon elém dobtak egy laptopot, néztem a kódot és kérdezték, hogy mit ír ki a konzolra az alkalmazás egy F6 lenyomása után. Ja, és ott helyben rögtön megmondták, hogy felvettek.
A másik tapasztalat, hogy egy gazdasági egyetemen én államvizsgáig a tantárgyak neveit is elfelejtettem, nehogy a mögötte rejlő tudást. A Corvinus közgazdász képzését mindenki isteníti, de én az elméletek habosításán túl semmi olyan dolgot nem tanultam, ami miatt visszasírnám azt az öt évet. 4 év matek ott is, Taylor-sor, inflexiós pont, harmadik deriválás, amikor az ember gyakorlatilag a másodfokú egyenlet megoldó képletével sem találkozik az érettségi után. Tömegtermelés, nulla gyakorlat(!), öreg tanárok, viszont patinás épület, jó büfével.
Végül a cikk eléggé ferdít, mert pár mondatot kicserélve erre a vázra simán rá lehetne húzni azt, hogy mit adott nekem a profi jégkorongozás, de akár az új-zélandi önkéntes munka öt évének a tanulságait is meg lehetne ez alapján írni.
1. "mutassanak nekem egy olyan embert aki úgy csinálta meg a képzést és annyi idő alatt"
Én mindegyik diplomámat az előírt idő alatt csináltam meg, néha még extra tárgyakat is hallgattam, közben pedig dolgoztam, hogy legyen pénzem.
2. "Felelősségvállalásra ösztönöz."
Na itt bukik ki, hogy a többség nem vállalja a felelősséget a tetteiért huszonévesen sem...
4. "Neked kell utánajárni, ha valamit szeretnél."
A mai diákok többsége képtelen bárminek utánajárni, megnyitni az egyetemi honlapot, elolvasni a szabályzatokat, bemenni a tanulmányi osztályra. Inkább megkérdezik a legszimpatikusabb tanárt vagy az anyukájukat...
5. A kollégiumok együttélésre tanítanak, hiszen sokan ilyenkor szakadnak ki először otthonról. Egyébként sokan szidják a kollégiumokat, de mégis ott lógnak rendszeresen a helyben lakók vagy az albérletesek is, hiszen ott lehet a tanulást segítő információkhoz is jutni a bulizás mellett...
A kollégium hasznához egy személyes - és így persze szubjektív tapasztalatomat - tenném hozzá. Az egykori kollégiumi társaságom az akikben megbízhatok, akik nem csesznek át, akik betartják a szavukat, sőt még egy seggrészeg este után is emlékeznek rá, ha ígértek valamit :) Ők az igazán hasznos "kapcsolatok". A gond az, hogy a "kívülállók" csak annyit látnak sokszor, hogy egy részeg csürhe összetart, pedig éppenhogy arról van szó, hogy akivel együtt éltél 4-5 évig, és rászolgált a bizalomra, arra könnyebben bízol dolgokat - és általában nem is él vele vissza.
Ezen felül a kllégiumban láttunk bele abba, milyen is valójában a "politika", hogyan lehet jó és rossz célok érdekében felhasználni...Pl. hogy hogy lehet lenyomni a magukat és kiváltságaikat bebetonozni kívánó HÖK-ösöket :D
Teljesen egyetértek a fent leírtakkal.
És még kiegészíteném pár dologgal:
a tanulást illetően a mennyiség sem ugyanaz, mint az általánosban vagy középiskolában. Míg utóbbiakban évekig elég volt csak odafigyelnem órán, és nem kellett még rátanulnom, vagy maximum egy-egy nagydolgozatra elég volt 4-6 órát tanulnom, addig az egyetemen nem ez van, hanem napok, hetek tanulása -- amit te osztasz be, ahogy írtad. Ez tényleg nagy felelősség.
(És míg egyetem előtt soha nem volt négyesnél rosszabb jegyem, addig egyetemen volt minden fajta, és ha néha valami kettes lett, azt sem bántam, a lényeg, hogy megvolt. Teljesen más kategória, más volumen.)
A 2. ponthoz kapcsolódóan nekem még az volt a jó lecke, hogy az ügyintézésre mennyire oda kellett figyelni: ahol én tanultam, ott sajnos többször változtak a követelmények, pl. kötelező kreditpontokat illetően, olyan is volt, hogy akár félév közben, és ha valaki nem követte figyelemmel ezeket, akár nem kérdezett rá többször, akkor az is előfordulhatott, hogy bukott egy félévet.
Ehhez képest a esszéírás megtanulása piskóta volt. :P
Nagyon megtanított az önállóságra tényleg :)
Még annyit fűznék hozzá, hogy életem második munkahelye egy olyan multicég volt, ahol csak az volt a lényeg, hogy valaki tudjon nyelveket -- és legyen diplomája. Ugyanis a konkrét munkavégzés előtt egy több hónapos tanfolyam keretében tanítottak be minket munkára, és nagyon szigorú vizsga volt a végén.
És még az interjún is elmondták hogy nekik az számít, hogy valaki tudjon tanulni, és a diploma bizonyíték erre.
Egyébként hozzá kell tennem, hogy a tanfolyamon esélyt adtak pár olyan embernek is, akinek nem volt diplomája.
A mi csoportunkban egy ilyen srác volt, és lehet, hogy a szellemi képessége meg lett volna hozzá, de a morálja nem: szinte sose figyelt, látványosan unatkozott, mikor magunkra lettünk hagyva, hogy feldolgozzuk az anyagot, akkor meg csak videojátékozott. Gondolom, nem okozok nagy meglepetést azzal, ha elmondom, hogy egyedül neki nem sikerült a tanfolyam végén a vizsga.
Szerintem az egyetem az első , beszoktató lépés a felelősségteljes, felnőtt élet felé.
És kolis ugyan nem voltam, de pár hónapot voltam külföldön ösztöndíjjal, ahol egyedül laktam albérletben, és az is nagyon jó lecke volt, megtanulni beosztani a pénzt, és először menedzselni egyedül egy háztartást.
Tabuk nélkül, csak pozitívan!
The Moments Of Life
The Moments Of Life
Utolsó kommentek:
MomentsofLife 2016.03.07. 15:25:21
A te pontjaiddal teljesen egyet értek, igazából mondhatni ugyan ezt csinálom - csak te le tudtad írni három pontban :D
Bejegyzés: Az érzelmeket meg kell élni
MomentsofLife 2016.03.07. 15:19:23
@Evelyn Thought: Elolvastam, és az építő kritikát külön köszönöm :D
Bejegyzés: Díjat kaptam - igen megint! Dorothy Blog Award
MomentsofLife 2016.03.07. 15:16:06
Bejegyzés: Liebster Blog Award avagy jéé meglepetés
Evelyn Thought 2016.03.05. 10:17:19
Megszületett (végre!) a bejegyzésem, és itt is köszönöm a díjat^^
Bejegyzés: Díjat kaptam - igen megint! Dorothy Blog Award
Tündey 2016.02.27. 11:26:09
Bejegyzés: Díjat kaptam - igen megint! Dorothy Blog Award
Ági (csakcsináld) · www.csakcsinald@cafeblog.hu 2016.02.25. 13:13:45
Bejegyzés: Liebster Blog Award avagy jéé meglepetés
MomentsofLife 2016.02.21. 00:52:09
Örülök ha örömet szereztem :) Várom a te válaszaidat ;)
Bejegyzés: Liebster Blog Award avagy jéé meglepetés
Ági (csakcsináld) · www.csakcsinald@cafeblog.hu 2016.02.21. 00:44:50
Bejegyzés: Liebster Blog Award avagy jéé meglepetés
andras1980 2016.02.06. 17:10:44
- ha jó történik velem, azt élvezem, és igyekszem meghosszabbítani,
- ha rossz történik velem, átgondolom, tudok-e változtatni és aszerint cselekszem:
-- ha tudok változtatni, megváltoztatom a helyzetet, hogy a rosszból jó legyen,
-- ha nem tudok változtatni, kilépek a helyzetből és elfelejtem.
Ez ilyen egyszerű! És így nem kell 2 rossz közül választani: negatív érzelmek és bennem maradó érzelmek közül, mert így egyik sem jön létre bennem.
A motivációs cikkedben viszont mindennel egyetértek: themomentsoflife.blog.hu/2016/02/03/7_tipp_hogy_hogyan_motivald_magad
Bejegyzés: Az érzelmeket meg kell élni
MomentsofLife 2016.01.11. 11:12:49
Azért általánosan fogalmaztam, mert nem arra akarom kihegyezni, hogy én bölcsész karon mit tapasztaltam, illetve a tapasztalataimból is a hasznosra igyekeztem rávlágítani.
Vannak hibák. Mindehol vannak hibák. Az oktatásban, a munka világában, mindenhol, és fontos észre vegyük ezeket.
De még fontosabbnak tartom, hogy a jó dolgokat is meglássuk, momentán azt, hogy az egyetem igenis tud adni értékes dolgokat is. Olyan tapasztalatot, amit más nem.
És persze az is igaz, hogy nem mindenkinek való ez az élet, de mivel papír kell...
Azt hiszem valahol minden kommenteővel egyet tudok érteni, és köszönöm hogy véleményeztétek :)
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Köldök_szösz 2016.01.10. 17:01:54
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
pukancs 2016.01.10. 10:33:24
sok elmélet, de az is csak a klasszik régi
használhatatlan tudás, technológia 10-20 évre lemaradva. 10-20 éves segédeszközök.
dos-os C-t tanítgatnak meg fájl kezelést Közben meg más már a Facebookot írkálta 10 évvel ezelőtt.
Begyepesedett tanárok...60-70-80éves nyuggerek akik már oktatni se tudnak.(akik lehet hogy 30-40 évvel ezelőtt a szakma csúcsa voltak de a technológia kurva gyorsan változik)
Nekem óriási csalódás volt a villamosmérnöki..pedig hogy istenítették azt a fősulit.
Hát kurva gyenge.
Kollégiumra esélyem se volt...napi 2x2 órát utazhattam mert szüleim nem tudtak csalni a közel minimálbéres fizetéseikkel...nem úgy a gazdag vállalkozók porontyai.
(volt olyan akinek saját lakása volt vidéken..nem volt fizetése, de a koliba felvették és saját kocsival parkolt(nem lada) a koli előtt.
az a vicces hogy hallom vissza az újonnan ott végzetteket...hát semmi nem változott..
vicc
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Bicepsz Elek77 2016.01.09. 15:00:22
Sajnos 1990 ota iparosodott az oktatas ed a szinvonal a beke s.gge alatt van.
1, Jo lenne ha mar a kozepiskola is az onallobb eletre tanitana.
2, Az egyetemnek semmi koze sincs igazan a munka vilagahoz(parcszakot leszamitva)
3, Egyes szakok semmire nem jok csak handabandazasra
4, Egy rakat amerikai milliomos otthagyta az egyetemet,ahol tanult rs igy lett milliomossa!!
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Szarazinda 2016.01.09. 14:10:49
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2016.01.09. 13:33:56
Két diplomán túl azt mondom, hogy az egyetem max. a diákok 40%-ának való, viszont vannak olyan ágak, ahol vitathatatlan a létjogosultsága (orvosi és jogi pálya), minden más elég véleményes. Nekem ne mondja senki, hogy egy info főiskolán valamit is adnak a gyereknek, amikor ő már a tízévesen is kocka volt (azaz a diákok 90%-ának). Volt elsőben egy olyan tanárunk, aki Neumann Jánosról és kettes számrendszerről papolt egy féléven át, a haszna pedig az volt, hogy azóta tudok például írásban is gyököt vonni – ó milyen hasznos tudás. Ennek a lónak a másik fele, hogy az első állásinterjúmon elém dobtak egy laptopot, néztem a kódot és kérdezték, hogy mit ír ki a konzolra az alkalmazás egy F6 lenyomása után. Ja, és ott helyben rögtön megmondták, hogy felvettek.
A másik tapasztalat, hogy egy gazdasági egyetemen én államvizsgáig a tantárgyak neveit is elfelejtettem, nehogy a mögötte rejlő tudást. A Corvinus közgazdász képzését mindenki isteníti, de én az elméletek habosításán túl semmi olyan dolgot nem tanultam, ami miatt visszasírnám azt az öt évet. 4 év matek ott is, Taylor-sor, inflexiós pont, harmadik deriválás, amikor az ember gyakorlatilag a másodfokú egyenlet megoldó képletével sem találkozik az érettségi után. Tömegtermelés, nulla gyakorlat(!), öreg tanárok, viszont patinás épület, jó büfével.
Végül a cikk eléggé ferdít, mert pár mondatot kicserélve erre a vázra simán rá lehetne húzni azt, hogy mit adott nekem a profi jégkorongozás, de akár az új-zélandi önkéntes munka öt évének a tanulságait is meg lehetne ez alapján írni.
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.01.09. 12:05:27
Én mindegyik diplomámat az előírt idő alatt csináltam meg, néha még extra tárgyakat is hallgattam, közben pedig dolgoztam, hogy legyen pénzem.
2. "Felelősségvállalásra ösztönöz."
Na itt bukik ki, hogy a többség nem vállalja a felelősséget a tetteiért huszonévesen sem...
4. "Neked kell utánajárni, ha valamit szeretnél."
A mai diákok többsége képtelen bárminek utánajárni, megnyitni az egyetemi honlapot, elolvasni a szabályzatokat, bemenni a tanulmányi osztályra. Inkább megkérdezik a legszimpatikusabb tanárt vagy az anyukájukat...
5. A kollégiumok együttélésre tanítanak, hiszen sokan ilyenkor szakadnak ki először otthonról. Egyébként sokan szidják a kollégiumokat, de mégis ott lógnak rendszeresen a helyben lakók vagy az albérletesek is, hiszen ott lehet a tanulást segítő információkhoz is jutni a bulizás mellett...
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
lezlidzsi84 2016.01.09. 11:49:09
Ezen felül a kllégiumban láttunk bele abba, milyen is valójában a "politika", hogyan lehet jó és rossz célok érdekében felhasználni...Pl. hogy hogy lehet lenyomni a magukat és kiváltságaikat bebetonozni kívánó HÖK-ösöket :D
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít
Kék Hajnal 2016.01.09. 11:26:04
És még kiegészíteném pár dologgal:
a tanulást illetően a mennyiség sem ugyanaz, mint az általánosban vagy középiskolában. Míg utóbbiakban évekig elég volt csak odafigyelnem órán, és nem kellett még rátanulnom, vagy maximum egy-egy nagydolgozatra elég volt 4-6 órát tanulnom, addig az egyetemen nem ez van, hanem napok, hetek tanulása -- amit te osztasz be, ahogy írtad. Ez tényleg nagy felelősség.
(És míg egyetem előtt soha nem volt négyesnél rosszabb jegyem, addig egyetemen volt minden fajta, és ha néha valami kettes lett, azt sem bántam, a lényeg, hogy megvolt. Teljesen más kategória, más volumen.)
A 2. ponthoz kapcsolódóan nekem még az volt a jó lecke, hogy az ügyintézésre mennyire oda kellett figyelni: ahol én tanultam, ott sajnos többször változtak a követelmények, pl. kötelező kreditpontokat illetően, olyan is volt, hogy akár félév közben, és ha valaki nem követte figyelemmel ezeket, akár nem kérdezett rá többször, akkor az is előfordulhatott, hogy bukott egy félévet.
Ehhez képest a esszéírás megtanulása piskóta volt. :P
Nagyon megtanított az önállóságra tényleg :)
Még annyit fűznék hozzá, hogy életem második munkahelye egy olyan multicég volt, ahol csak az volt a lényeg, hogy valaki tudjon nyelveket -- és legyen diplomája. Ugyanis a konkrét munkavégzés előtt egy több hónapos tanfolyam keretében tanítottak be minket munkára, és nagyon szigorú vizsga volt a végén.
És még az interjún is elmondták hogy nekik az számít, hogy valaki tudjon tanulni, és a diploma bizonyíték erre.
Egyébként hozzá kell tennem, hogy a tanfolyamon esélyt adtak pár olyan embernek is, akinek nem volt diplomája.
A mi csoportunkban egy ilyen srác volt, és lehet, hogy a szellemi képessége meg lett volna hozzá, de a morálja nem: szinte sose figyelt, látványosan unatkozott, mikor magunkra lettünk hagyva, hogy feldolgozzuk az anyagot, akkor meg csak videojátékozott. Gondolom, nem okozok nagy meglepetést azzal, ha elmondom, hogy egyedül neki nem sikerült a tanfolyam végén a vizsga.
Szerintem az egyetem az első , beszoktató lépés a felelősségteljes, felnőtt élet felé.
És kolis ugyan nem voltam, de pár hónapot voltam külföldön ösztöndíjjal, ahol egyedül laktam albérletben, és az is nagyon jó lecke volt, megtanulni beosztani a pénzt, és először menedzselni egyedül egy háztartást.
Bejegyzés: 5 dolog, amire az egyetem tanít